Untuk Sumbangan No. Akaun Bank Islam : 130-260-1004-2403

Sunday 29 January 2012

USAHA JATUHKAN TUAN GURU PRESIDEN BERMULA



Semalam, media arus perdana melaporkan pembinaan sebuah kem tentera di Marang, yang bakal menempatkan 5 RIBU ANGGOTA apabila siap nanti.

Tapak kem tentera itu akan dibina di satu kawasan di Kampung Tebuang, Jenang, Marang, satu kawasan yang agak hulu. Perkara ini diumumkan oleh Exco Kebajikan Terengganu yang juga merupakan Timbalan Pengerusi Umno Terengganu, YB Yahya Khatib.Yahya yang juga Anggota Dewan Undangan (Adun) Pengkalan Berangan, berkata projek itu dijangka menjadi kenyataan selewat-lewatnya selepas pilihan raya umum akan datang.

Untuk rekod, Kampung Tebuang terletak berhampiran Kampung Batangan di Marang. Kampung Batangan adalah salah satu daripada Unit Peti Undi (UPU) yang terdapat dalam kawasan Presiden Pas sendiri iaitu Dun Rhu Rendang!

Dalam PRU 12, Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang menang di Dun Rhu Rendang dengan majoriti 2686 undi manakala di peringkat Parlimen Marang,beliau menang dengan majoriti 2747 undi.Ini bermakna, sekiranya berlaku pertambahan mendadak undi pos dalam kawasan Rhu Rendang atas nama pembinaan kem baru, Pas mungkin akan kalah sekitar 2000 hingga ke 3000 majoriti kepada Umno sekiranya trend pada tahun 2008 masih kekal.

Dengan cara ini, undi pos yang tidak pernah memihak kepada Pas itu pastinya akan menjadi cabaran besar kepada kekuatan undi Pas di Marang selepas ini.

Persoalannya, adakah wujud usaha yang terancang untuk menjatuhkan Pas di Terengganu? Apakah Pas mampu mempertahankan kerusi tiga dari lima kerusi yang terdapat di Marang selepas ini?

Mungkin kita ada asas untuk risau,tetapi ingatlah bahawa Allah jualah yang sebaik-baik perancang.Semoga Pas terus utuh di Terengganu dan di Marang khususnya.


No comments:

Post a Comment