Untuk Sumbangan No. Akaun Bank Islam : 130-260-1004-2403

Wednesday 18 January 2012

HEBATNYA BUKIT KUANG

Fasa 2


Fasa 4


Fasa 6


Bukit Kuang, Kemaman - Dewasa ini keruntuhan akhlak dan masalah sosial di kalangan remaja Islam semakin parah dan merunsingkan pelbagai pihak. Pelbagai usaha dijalankan bagi menangani permasalahan ini namun ianya menemui jalan buntu. Permasalahan ini tidak seharusnya dibiarkan berlanjutan dan berlarutan kerana generasi muda adalah aset kepada negara dan Islam.

Atas kesedaran daripada permasalahan ini maka satu Pusat Pengajian Islam akan ditubuhkan di kampung Bukit Kuang Kemaman. Tujuan pembinaan pusat ini adalah bagi mengendalikan pendidikan untuk generasi baru khasnya dan masyarakat umum amnya.

Idea penubuhan Pusat Pengajian Islam ini adalah dicetuskan oleh Ybhg Ustaz Hazri Jusoh selaku Ketua JPRD Kijal (MTD Kijal) merangkap Naib YDP PAS Kemaman.

Anggaran kasar kos pembinaan Pusat Pengajian Islam Bukit Kuang ini adalah RM 200 ribu. Oleh itu pihak pengurusan memerlukan sumbangan dari orang ramai sama ada dalam bentuk tenaga kerja, kewangan atau pun bahan binaan.

Mana-mana pihak yang ingin menghulurkan sumbangan boleh berhubung terus dengan Ustaz Hazri di talian 019-9128900 atau dengan cara memasukkan sumbangan anda ke akaun Kafa Ar-Raudhah Trading & Services di Bank Islam Malaysia a/c no. 13026010037485 atau Hazri bin Jusoh Maybank a/c no. 164098439597. Semoga Ianya menjadi saham kita di akhirat kelak Insya-Allah.

Maksud hadis "Apabila mati seorang anak Adam itu maka terputuslah segala amalnya kecuali tiga perkara: Sedekah jariah, Ilmu yang dimanafaatkan dan anak soleh yang mendoakannya"

Wallahu A'lam. Fastabiqu bil khair.

No comments:

Post a Comment