Untuk Sumbangan No. Akaun Bank Islam : 130-260-1004-2403

Tuesday 12 June 2012

Salah seorang ahli UMNO


Selalu saya cerita dalam kuliah saya, waktu baru-baru balik dulu, ramai dari kalangan UMNO agak bersikap keras dengan saya dan begitulah juga disebaliknya. Salah seorang ahli UMNO yg dah berusia dan hartawan (Allahyarham) pernah dengan keras mengeluarkan kata2 " orang melayu jadi bangsat disebabkan orang macam ustaz lah". saya ambil pendekatan mendiamkan diri sebab dia terlalu tua, saya berumur 29 thn dan dia sekitar 72 tahun pada masa tu. Lebih kurang empat tahun selepas itu, agak lama saya tidak berjumpa dengannya, tiba-tiba 2 orang anak lelakinya datang kerumah, " ustaz! ayah sakit teruk ni, dah 4 bulan lebih dok hospital, dia pesan suruh ustaz datang" , saya angguk dan esok saya ke HTAA, ziarah dia diWad 'firstclass' " Ustaz! saya minta maaf banyak atas segala salah silap saya, minta tolong ustaz solat hajat moga saya sempat sembuh, dan saya bernazar, kalau saya sembuh, saya nak derma kat pondok ustaz sebanyak 50 ribu, ust doalah ye" ..ye lah kata saya, malam tu saya solat hajat. Pagi-pagi esok anaknya talipon saya bagitau " Ustaz! ayah dah meninggal subuh tadi" ..Innnalillahi wainna ilahi raaji'un..dalam hati saya " aku ni salah baca doa ke?.. begitulah takdir, Allah SWT tak izinkan dia hidup dan duit 50 k pun takde lah..takde rezeki..apapun semua salah dan silapnya jika ada telah pun saya maafkan waktu dia masih hidup lagi.

No comments:

Post a Comment