Untuk Sumbangan No. Akaun Bank Islam : 130-260-1004-2403

Sunday 24 June 2012

Mak oooiiii…. Besarnya CINCIN dia…

 

Perbezaan di antara dua watak. Wassatiyyah, nilai-nilai kesederhanaan yang dipraktikan oleh PM Najib. Wassatiyyah yang Najib selalu suka menyebutnya. Bagaimana nak merakyatkan wassatiyyah sekiranya dalam rumahtangga sendiri tak mampu dilaksanakan. Kita boleh lihat perbezaan bagaimana wassatiyyah yang dipraktikan oleh Raja Abdul Aziz melalui wakilnya Dr Amaal Abdullah Al Hazaa dengan wassatiyyah karangan Najib.

Rosmah Mansor, Penaung ‘Batu’ Permata Pintar Negara bersama wakil MAWHIBA Dr Amaal Abdullah Al Hazaa sebelum menyaksikan perjanjian antara Universiti Kebangsaan Malaysia dengan MAWHIBA, Yayasan Raja Abdul Aziz.

Lihat pula kepada cincin Rosmah, besar ‘gedebak’. Bukan hanya sebelah tetapi kiri dan kanan. Lihat pula cincin insan di sebelahnya. Ini fahaman wassatiyyah yang dipraktikkan Rosmah, bini Datuk Najib. Lihat juga perhiasan lainnya.

Kita biasa melihat cincin besar begini dipakai oleh penjual cincin di kaki lima dan juga bomoh-bomoh. Mungkin bomoh Rosmah juga menyarankan untuk memakai begitu.

Satu lagi nak tanya, adakah itu cincin RM24 juta. Eh taklah kerana ini cincin mutiara, yang RM24 juta tu batu permata. Itulah sebabnya Rosmah suka sangat menjadi penaung kepada yang ada nama ‘Permata’.

No comments:

Post a Comment