Untuk Sumbangan No. Akaun Bank Islam : 130-260-1004-2403

Saturday 2 June 2012

GAMBAR SEKITAR HIMPUNAN HIJAU KE PUTRAJAYA DI STADIUM ALOR STAR KEDAH

Solat Hajat yang di imankan
Tuan Guru Haji Salleh Hj Musa- Permata Kedah. 

Ini kisah beliau dalam dunia politik. Ketika muda dulu tahun 2008 (pilihanraya ke-12), saya ( Ibnu Fathani )sempat mengikuti tuan guru berkempen. Banyak peristiwa menarik yang berlaku. Sebelum tu , saya cerita dulu peristiwa 2004 (PRU 11 berlangsung, tuan guru haji Salleh menjamah selera dengan pimpinan Kedah , sewaktu makan , pingan beliau yang bulat itu tiba2 terbelah. Terdiam tuan guru, lalu beliau awal2 memberi pesanan dan kata2 semngt pd pimpinan, Kita kalah , dan bersabarlah.. ketika itu keputusan belum diumukan, ternyata benar. Allah. berkat dan solehnya insan bernama Tuan Guru Hj Salleh. 

Masa PRU 12 pula, saya dan Ustz Helmi Assyafie smpat berkempen dgn Tuan Guru , naik van ja. Ada satu masa, ketika tuan guru makan, tuan guru terdiam pastu Tuan Guru pesan ; Malam ni tidur awal, solat sujud syukur ya ... Ustaz Helmi tnya tok guru, kmdian tok guru ckp ; Ada "benda" jatuh dalam pingan aku" .. dan Insyallah kita menang, ALLLAHuakbar , selepas diumumkan ternyata PAS mengambil alih kerajaan Negeri Kedah.. 

Malam tu menjadi saksi telah berderai air mata insan2 tua yang menunggu saat ajal datang masih sempat melihat kemenangan.. Para pimpinan kawasan serbu ke rumah tok guru, kerana terlalu gembira , malam tu jua jadi saksi , titisan air mata Tuan Guru Haji Salleh. Betapa insan yang rapat dengan Allah , jangan dipandang sebelah mata. Malam tadi , beliau memimpin solat hajat , entah lah dalam celahan ribuan betapa ada di antara mereka kita tidak tahu hubungan mereka dengan Allah.. Hebat Allah rahsiakan kewalian kekasihnya di kalangan orang awam. -Sekadar berkongsi-

Siapa yang tidak datang memang rugi besar...

No comments:

Post a Comment