Untuk Sumbangan No. Akaun Bank Islam : 130-260-1004-2403

Sunday 10 June 2012

Catatan Ustaz Rosli Jabar

 

Tengah hari tadi, saya kepasaraya Terus Maju membeli barangan utk sumbangan petang tadi, berjumpa dengan kawan perempuan waktu sekolah dulu, dia bersma anak2, kami sebaya, waktu disekolah kami sekelas dari tingkatan 3 hingga 5, dia menegur saya dahulu dan kami berbual seketika, dia masih tak bertudung, pakai jeans dan t.shirt . Saya mencubit pipi anak perempuannya berumur lebih kurang 5 tahun tapi pakai tudung, anaknya tersenyum " comelnya " kata saya. kawan saya juga tersenyum " dia sekolah PASTI dekat ngan rumah aku". saya kata kat dia " sepatutnya engkau masuk sekali kat sekolah PASTI tu", ooooo engkau perli aku ye? tnya dia sambil ketawa, saya pun ketawa juga.." tau takpe" kata saya..dia kata " eh li, masa pilihanraya hari tu (pru12) , aku tengok gambor engkau lawan BN, aku terus pangkah PAS , kalau engkau bertanding lagi kali ni aku pangkah lagi, member punya pasal" ..saya kata " terima kasih banyak2, walaupun engkau pangkah aku, aku tak boleh nak ampun dosa engkau dengan Allah SWT, belajar2 lah pakai tudung, malu sikit kat anak "..InsyaAllah engkau doa2 lah kat ku, biar dapat hidayah" kata dia , saya kata " insyaAllah yelah, kalau tak tau pakai engkau gi masuk PASTI sekali ngan anak engkau nih".. dia ketawa, saya berlalu ,memori lama bermain diingatan ketika kami sama bersekolah ' memang perangai tak berapa malu dia kekal sampai sekarang' apapun dia baik, tak kedekut, sangat suka menolong kawan2 dan suka bergurau, moga Allah SWT, kurniakan kepadanya serta keluarganya petunjuk.

No comments:

Post a Comment