Untuk Sumbangan No. Akaun Bank Islam : 130-260-1004-2403

Sunday 29 April 2012

Siapa kenal mereka ini?

 
Gambar yang disiarkan oleh Jeebond dari Blogpolitik mempersoalkan sipakah lelaki-lelaki yang tidak memakai ‘T’ Shirt BERSIH tetapi mengenakan jacket yang membuka halangan yang telah didirikan oleh pihak DBKL di sekitar Dataran Merdeka. 


Tindakan mereka yang mengalihkan atau membuka halangan tersebut telah menyebabkan para Peserta BERSIH 3.0 memasuki kawasan Dataran Merdeka. 

Akibatnya tindakan dari Pihak Polis bermula maka berbagai berita yang buruk tentang Himpunan BERSIH 3.0 disiarkan oleh Media yang dikawal pihak UMNO/BN. 

SU Umno Bocor rahsia polis..... 

 
Selain Wartawan Guag Mind Daily menjadi mangsa ‘kekejaman’ Polis Malaysia, ‘kezaliman’ PDRM nie, Wartawan Mail Daily dan Sun Daily turut dikatakan kena pukul dan pijak oleh anggota Polis, sebabnya? Sama jugak dengan Wartawan Guag Mind Daily. 

Senarai Wartawan/Jurugambar yang jadi mangsa keganasan polis (fakta oleh CIJ) 

1. Radzi Razak (theSun) dipukul 7 anggota polis, patah tulang rusuk.
 2. Arif Kartono (the Malay Mail) dipukul 6 polis dan kameranya dipecahkan.
3. Koh Jun Lin (Malaysiakini) ditangkap dan simcard dalam kameranya dirampas polis tanpa dikembalikan. 4. P. Malayandy (Makkal Osai) dipukul 5 polis dan kamera dirampas tanpa dikembali.
5. Harry Fawcett (Al Jazeera) kamera dipecahkan.
6. Huang An Jian (Guang Ming Daily) dipukul polis.
7. Kenny Lew (Channel News Asia) dipukul polis.
8. Chen Shaua Fui (Merdeka Review) ditendang selepas menunjukkan kad medianya.
9. Lisa J. Ariffin (Malaysian Insider) cedera terkena kanister.
 Lihat pula gambar-gambar dibawah yang boleh merungkaikan siapa yang sebenarnya yang mencetuskan huru-hara pada Bersih 428 tersebut.. 


Statement saudara Zaharin, Setiausaha UMNO Bandar Tun Razak mengesahkan lagi polis terlibat menyamar kumpulan BERSIH dengan tujuan membuat provokasi dan hura-hara juga kacau bilau di Himpunan AMAN Duduk dan Bantah KL 428.. Membodohkan orang, dalam tak sedar membodohkan diri sendiri di khalayak.. Macam la BERSIH tak tahu yang mula merempuh pagar di Dataran tu geng2 diorg.. 

No comments:

Post a Comment