Untuk Sumbangan No. Akaun Bank Islam : 130-260-1004-2403

Friday 13 April 2012

Perempuan terkejut mengandung luar nikah 8 bulan?

 

Ikut ceritanya, seorang perempuan 20-an disahkan mengandung 8 bulan oleh pihak perubatan. Dia kata, dia pergi ke klinik sebab sakit perut dan rasa loya serta tak tahu pun dia mengandung.

"Jadi kamu sudah tak datang bulan lebih 8 bulan ?". Tanya saya.

"Yer, betul". Jawab dia ringkas.

"Jadi kenapa kamu tak syak yang kamu mengandung ?" Tanya saya.

"Saya tak tahu, sebab kekadang saya datang bulan tak menentu". Jawab perempuan tu.

"Ermmm.. ustazah. Betul ker boleh jadi begitu ?" Tanya pada pada seorang ustazah yang duduk di sebelah perempuan tu.

"Memang tak pernah berlakulah macam ni. Tapi tak tahulah..." Jawab ustazah tu.

Apa Cerita Sebenarnya

Perempuan ini 20-an kerja di sebuah kilang ada pakwe 20-an kerja di sebuah bengkel. Dia mengaku yang ada buat hubungan sex luar nikah pada 8-9 bulan dulu dan mengesahkan itu adalah kerana perbuatan mereka secara sukarela.

Dan juga, kali terakhir mereka buat hubungan sex pada 2 minggu lepas, iaitu masa sedang mengandung. Cuma dia kata, baru-baru ini saja perempuan tahu dia mengandung. Bila ditanya, berapa kali pernah melakukan hubungan sex ini, dia tak ingat kerana sudah banyak kali sejak 2 tahun.

Pada saya, nak cerita apa-apa, kata tak tahu ker, tahu ker, salah tetap salah. Pasangan ni nak nikah segera, itu pun tak ada halangan. Tapi pasangan ini tetap akan didakwa di mahkamah syariah kerana perbuatan mereka ini.

No comments:

Post a Comment