Untuk Sumbangan No. Akaun Bank Islam : 130-260-1004-2403

Thursday 26 April 2012

Masuk Islam

 

Inilah 9 orang Cina yang memeluk Islam pada Sabtu lalu yang diketuai oleh Bro Alex Chua (dua dari kanan). Bro Alex telah mengkaji agama Buddha secara mendalam selama belasan tahun dan agama lain selama beberapa tahun. Akhirnya beliau mengambil inisiatif untuk berjumpa dgn Bro Lim Jooi Soon dan berbincang dengannya tentang agama.

Perbincangan berlangsung selama 2 jam dan akhirnya beliau akur dan yakin bahawa Islam itu adalah benar. Selepas perbincangan itu, beliau mula mengajak kawannya yang lain untuk memeluk Islam walaupun dirinya masih belum mengucap shahadah dan akhirnya, beliau mengucapkan dua kalimah shahadah bersama isteri dan 2 anak perempuannya beserta dengan 5 rakan yang lain. Salah seorang sedang mengandung dan suami wanita itu akan memeluk Islam juga sekembalinya dari luar negara. Insha-Allah 3 lagi akan menyusul utk memeluk Islam.

Bayangkan Bro Alex yang belum memeluk Islam ketika itu telah berdakwah kepada rakannya yang lain dan mereka diberikan hidayah oleh ALLAH. Bagaimana pula dengan kita yang dah lama Islam? Dah berapa ramai orang bukan Islam yang telah kita kongsikan tentang Islam?

p/s kesemua mereka yang memeluk Islam adalah Professional dan Businessman jadi mereka memeluk Islam kerana kebenaran agama Islam dan bukan wang ringgit... ALLAHU AKBAR !!!

No comments:

Post a Comment