Untuk Sumbangan No. Akaun Bank Islam : 130-260-1004-2403

Saturday 3 December 2011

CONTOH PEMINPIN ISLAM YANG SEJATI?

Adakah orang ini yang dikatakan peminpin Islam yang sejati? Ada alim ulama yang Ustaz Azhar pernah perkatakan atau tegur apabila ulama bisu atas perkara yang mungkar jadilah seperti anjing-anjing. Dan apabila perkataan itu terpacul daripada mulut Ustaz Azhar heboh dalam media massa menegurnya kerana tegur peminpin mesti ada cara dan tertibnya. Tapi sampai bila kita mahu lihat peminpin yang berada dalam negara Malaysia terbuka hati untuk menerima teguran daripada alim ulam? Bahkan alim ulama akan dihetam dan dicam sebagai idea kebelakang.

Dan turut sedih berita disampaikan apabila ustaz-ustaz yang pernah mengur peminpin yang zalim akan dihumbang kedalam ISA. Apakah perkara ini patut dilakukan oleh peminpin yang mahukan Islam didaulatkan dalam negara Malaysia?

Sebagai contohnya pernah kita dengar dahulu kisah Ulama tersohor iaitu Dato Haji Ishak Baharom yang di buang kerja di jabatan agama kerana menegur perkara mungkar. Apakah negara Islam akan pecat alim ulamanya bila menegur rakyat jelata yang ingkar perintah Allah SWT supaya berkelakuan baik dan hendaklah menutup aurat? Perkara inilah yang terjadi di negara Malaysia.



Sesungguhnya apabila kita menjadi hamba kepada Allah, maka sudah tentulah menjadi hak Allah untuk menentukan hukum hakamnya. Dan menjadi kewajipan kepada kita sebagai hamba mengikutinya.

No comments:

Post a Comment