Untuk Sumbangan No. Akaun Bank Islam : 130-260-1004-2403

Tuesday 1 May 2012

ZIARAH AJK SKJ YANG CEDERA SEMASA BERSIH 3.0




 

30 April 2012 jam 9.15 malam. 4 orang AJK SKJ bersama Al Fadhil Ustaz Harun mengunjungi sahabat Encik Khairuddin yang cedera di tangan kanan, sakit tulang rusuk sebelah kanan dan cedera kaki sebelah kiri yang masih berehat dirumahnya. Katanya, “saya tidak mampu untuk bergerak kerana masih terasa sakit”. Untuk pengetahuan Jemaah, Encik Khairuddin adalah bekas pekerja Petronas yang “diberhentikan awal” kerana mengalami sakit kencing manis yang tahap serius. Penyakit Kencing manisnya menyerang di bahagian mata menjadikan pandangan Kabul.

Menceritakan kisah yang dialaminya, “saya terpaksa berjalan melalui bangunan yang gelap untuk menggelak daripada tembakan gas pemedih mata dan semburan air. Saya berpesan kepada orangramai yang turut sama melalui jalan ini agar berhati-hati kerana banyak lubang dan sepihan kayu serta besi. Tanpa disedari, saya sendiri yang terjatuh didalam lubang. Alhamdulillah, ada bangsa cina yang datang membantu saya".

Dan kepada Jemaah yang ingin membantu atau menghulurkan sumbangan bolehlah berjumpa dengan SU atau TSU SKJ. JazakaAllah. 

No comments:

Post a Comment