Untuk Sumbangan No. Akaun Bank Islam : 130-260-1004-2403

Friday 12 April 2013

BBQ DI CWG KG JAYA


Daripada jam 5 petang AJK SKJ dan jemaah yang ringgan tulang tolong bantu bakar ayam 

 
12 April 2013 Jumaat – Atas semangat pertugas setiap malam yang tidak kenal erti penat dan kerugian waktu tidur, telah ada hamba Allah yang sudi menyumbang 2 ekor kambing dan 30 ekor ayam untuk dijamu kepada tetamu Allah yang hadir ke SKJ malam tadi. Kehadiran Jemaah diluar jangkaan hampir 400 orang yang datang. SKJ memohon maaf atas kekurangan makanan malam tadi. Ini kerana jangkaan awal SKJ Jemaah akan datang sekitar 250 orang sahaja. Pohon maaf juga kepada AJK SKJ muslimin dan muslimat yang tidak dapat merasai rezeki BBQ malam tadi. InsyaAllah jika ada rezeki daripada Allah, kita akan merasainya juga nanti. Antara menu malam tadi 2 ekor kambing yang dipanggang (ditempah khas tukang masak Restoran Ustaz Wahab) ayam berempah madu dan ayam berempah BBQ (30 ekor dibakar), mee hon goreng perasa udang kering untuk 250 orang, ubi kentang KFc goreng 5 kg, tembikar 20 kg, air perasa jambu 50 liter, air perasa pandan 25 liter  dan air perasa oren 70 liter.

Pada mulanya program ini akan bersama Ustaz Hishamuddin Abd Karim merangkap ketua Pemuda Pas kawasan Kemaman tetapi oleh kerana Ustaz yang berada di Kuala Terengganu dengan jadual yang sudah padat dan waktunya untuk kita di Kemaman agak terbatas, ustaz memohon maaf dan tempatnya diganti SU Pemuda Pas Kawasan Kemaman iaitu Ustaz Ramlan Mahmud untuk berkuliah maghrib. Ustaz Ramlan yang kesibukan masa hanya sempat menyampaikan kuliahnya sehingga waktu isyak. Walaupun pihak AJK SKJ memberi ruang masa yang panjang untuknya menyampaikan amanat yang ditinggalkan oleh Nabi kita Muhammad SAW untuk menghuraikan pemasalahan masyarakat kita hari ini.

Kehadiran Tuan Pengarah Dun Cukai Tuan Hj. Hanafiah menyampaikan sepatah dua kata sebagai pelengkap majlis dan didahulukan dengan ucapan pengerusi SKJ Tuan Hj Othman yang memberi semangat juang kepada Jemaah yang hadir. Selepas ucapan sambil menjamu selera Jemaah dihidangkan dengan wayang pacak. Majlis bersurai jam 12 malam. 











No comments:

Post a Comment