Untuk Sumbangan No. Akaun Bank Islam : 130-260-1004-2403

Monday 8 April 2013

AJK SKJ ZIARAH AWI BENDERA

6hb April 2013 Sabtu – AJK SKJ sempat ziarah Awi dirumahnya sekitar jam 11 pagi di Gong Pauh. Awi yang masih belum sihat dan kakinya masih bengkak. Selama 3 hari bermalam di KMC untuk mengenalpasti penyakit. Awi yang ditemani isteri memberitahu penyakit kencing manis tahap 30 menyebabkan saluran darah daripada pangkal peha sehingga labu betis menjadi bengkak sehingga sukar untuk bergerak.
Sebelum serangan kencing manis secara tiba-tiba ini, Awi menjelaskan kerana kekerapan meminum air berkarbonat (air botol bergas). Mengimbau kembali cerita disebalik perkara ini kerana beliau banyak menjayakan program rasmi markaz sekitar DUN Cukai yang melibatkan BBQ. Boleh dikatakan setiap malam ada sahaja program yang melibatkan tenaganya sekitar Dun Cukai. Begitulah jihadnya seorang pejuang Islam demi agama dan pejuangan Parti PAS.
Untuk pengetahuan para pembaca, Awi adalah tokoh perniagaan yang Berjaya. Tetapi disebalik rauf wajahnya yang bersahaja, menjadikan ramai orang yang tidak mengenalinya sebagai tokoh perniagaan. Awi yang banyak menyumbang wang ringgit dan barangan kepada SKJ seperti orang kebiasaan sahaja dari pandangan luar. Uniknya nama Awi bendera kerana apa-apa yang diperlukan oleh SKJ pasal bendera beliau akan selesaikan sepantas masalah yang dihadapi (memerlukan bendera, untuk pasang bendera, sewa kenderaan untuk bendera dan bermacam-macam lagi pasal bendera). Sebab itulah SKJ senang memanggilnya Awi Bendera. Semoga Awi tabah menghadapi ujian daripada Allah SWT.





No comments:

Post a Comment