Untuk Sumbangan No. Akaun Bank Islam : 130-260-1004-2403

Wednesday 6 July 2011

PRESIDEN LANCAR JENTERA PILIHANRAYA DUN AIR PUTIH








PAS Kemaman mengucapkan jutaan terimakasih atas kesediaan Dato’ Seri Tuan Guru Hj Abdul Hadi Awang, Presiden PAS turun ke Felda Neram pada 15 Jun 2011 bagi merasmikan pelancaran jentera PRU 13 peringkat DUN Air Putih.

DS TG diberi taklimat bilik gerakan DUN awal petang. DS TG kemudiannya berbuka puasa, diikuti perasmiannya pada jam 8.15 malam. Ucapan alu-aluan oleh Pengarah MTD Air Putih yang juga YDP PAS Kemaman, Tuan Hj Ismail Harun.

Dalam ucapan perasmian, DS TG menyingkap sejarah awal perjuangan Islam terutama di Tanah Melayu dan Malaysia, jasa-jasa PAS dalam perjuangan Islam serta konsep ‘Membangun Negara Berkebajikan’ yang menjadi tema dalam Muktamar PAS baru-baru ini.

Ucapan Tok Guru diakhiri dengan harapan kemenangan dalam PRU akan datang. Ikrar diketuai oleh ustaz Syed Shahrunudin. Bendera-bendera diserahkan kepada wakil cawangan di DUN Air Putih sebagai simbolik gerakerja pilihanraya.

Dana pilihanraya yang dikutip pada malam itu menjangkau lebih RM58 ribu. Kehadiran dalam lingkungan 400 orang- tua dan  muda, lelaki dan perempuan memeriahkan majlis dalam suasana selesai hujan dan ribut di awal Maghrib.

No comments:

Post a Comment