Untuk Sumbangan No. Akaun Bank Islam : 130-260-1004-2403

Tuesday 26 July 2011

KENAPA BILA PR MEMERINTAH DIKAITKAN DENGAN HURU HARA?


Ingatkan PEKIDA, PEKASA sahaja yang rasis. Sebelum Bersih 2.0 baru-baru ni pun dah ingat K.Lumpur akan memandikan darah. Yelah!!! Para ahli silat pun nak mengamuk jugak kalau Bersih 2.0 diteruskan. Ibrahim Ali, jangan cakaplah… pengalaman beliau ketika Mageran di Kelantan sudah diketahui umum.

Takut sangat ke kalau Umno hilang kuasa. Sehingga MCA pun percaya dengan khurafat Umno ini. Kalau Umno-BN kalah, negara jadi huru-hara. Pembangkang pernah memerintah negeri Terengganu pada tahun 1959 dan 1999. Takde pulak huru-haranya. Pas memerintah Kelantan sejak 20 tahun dulu dan sehingga kini, takde pulak huru-haranya. Dan kini PR memerintah P.Pinang, Kedah dan Selangor. Mana ada huru-haranya? Yang huru-hara dinegeri tersebut adalah Umno dan kompenan BN. Pas menerima kekalahan meskipun 12 kali pilihanraya umum diperingkat parlimen. Taklah pulak Pas nak mengamuk. Meskipun ditipu dalam pilihanraya tetapi Pas masih lagi bersabar menghadapi kerenah SPR dalam setiap kali PRU. Pelbagai fitnah yang dilemparkan oleh parti pemerintah sehingga kini.

Kalau Pas boleh menghadapi kekalahan, apakah Umno-BN tak boleh terima ke kalau kalah dalam Pru-13 nanti untuk pertama kali. Siapa yang nak huru-harakan negara?. Takkanlah apabila PR memerintah mereka nak huru-harakan Negara. Tentulah mereka nak pastikan agar Negara ini aman dan lebih aman daripada Umno-BN memerintah kecualilah bagi mereka yang kalah, merekalah yang nak lihat seolah-olah apabila PR memerintah, nescaya berlakulah huru-hara?

Adakah Umno-BN tidak percaya kepada pihak polis dan keselamatan Negara yang sudah ditarbiyyah melebihi 50 tahun sejak merdeka oleh Umno-BN untuk menjaga negara. Yang pelik tu, MCA yang menyuarakan bahawa negara akan menjadi huru-hara jika PR memerintah. Sedangkan selama ini yang membikin huru-hara adalah Umno-BN. Semasa berlakunya peristiwa 13 Mei, yang memerintah adalah Umno. Yang menghunus keris adalah pemimpin Umno. Manakala Pas yang mentadbir Kelantan tiada berlaku kekacauan.

Hakikatnya yang dikapak adalah Samad Gul, yang dibunuh di Lubuk Merbau, diMemali adalah orang Pas. Si pembunuh adalah Umno dan pimpinan yang mengeluarkan arahan. Yang di ISA adalah pimpinan Pas dan DAP. Yang dipenjara dan ditumbuk adalah DS Anwar Ibrahim. Tetapi yang difitnah adalah Pas dan PR.

Inilah politik lempar batu sembunyi tangan. Kata pepatah arab “ .. dia pukul aku, dia yang menangis”. nampaknya api fitnah dibakar lagi...

Pentadbiran Negara akan menjadi huru hara dan perbalahan politik terus merebak jika Pakatan Rakyat (PAS,DAP, PKR) dibenarkan memerintah negara ini.

“Keadaan ekonomi dan kesejahteraan rakyat akan turut terjejas,” kata wakil parti MCA Terengganu, Encik Yeo Sin Soon ketika berucap di Konvensyen Barisan Nasional (BN).

Katanya, BN mesti mendedahkan segala tipu helah mereka dan memberi penerangan hingga ke akar umbi mengenai senario yang akan berlaku jika PR berjaya mengambilalih pucuk pimpinan negara.

No comments:

Post a Comment