Untuk Sumbangan No. Akaun Bank Islam : 130-260-1004-2403

Sunday 24 March 2013

SIAPA MEMPERALATKAN ISLAM?



Rakyat secara berterusan dikelentong oleh pemimpin UMNO. Mereka terus menuduh PAS mempergunakan Islam untuk kepentingan politik. Hanya kerana PAS bercakap tentang Islam. Hanya kerana PAS membaca ayat-ayat al-Quran dalam berhujah. Oleh kerana PAS tidak lekang dan tidak renggang dengan Islam mereka dengan mudahnya menuduh PAS memperalatkan agama untuk tujuan politik.

Sebaliknya,  hanya dengan banyak membina masjid dan menyambut maulidur Rasul, mereka mengangkat diri mereka sebagai pembela Islam. Mereka lupa tentang lesen judi, rumah sundal, rasuah, budaya hedonism yang mereka biak dalam negara. Mereka terlupa akan kehidupan pemimpin mereka dengan pendedahan auratnya, perlakuan sumbangnya dan amalan rasuahnya.

Rakyat yang berakal sepatutnya berfikir siapa yang berjuang untuk Islam dan siapa yang mempergunakan Islam. Sejak PAS tertubuh, Islam-lah dasar perjuangan PAS. Sudah berpuluh-puluh kali pilihanraya PAS kalah dengan dasar itu. Majoriti rakyat menolak dasar Islam yang diperjuang oleh PAS. Pernahkah PAS menggugurkan dasar Islamnya hanya kerana kalah pilihanraya? Kalaulah benar PAS memperalatkan Islam, sudah lama PAS tolak dasar Islamnya apabila dasar itu tidak menguntungkan PAS.

Bagaimana pula dengan UMNO? Mahathir dengan  Bersih, Cekap, Amanah berubah dasar apabila Abdullah Ahmad Badawi jadi PM. Dasar itu berubah menjadi Islam Hadhari. Ke mana perginya Islam Hadhari sekarang? Kalaulah benar UMNO memperjuangkan Islam mengapa Islam Hadhari fahaman rekaan UMNO itu dilongkangkan apabila Najib naik pula jadi PM?

Sepatutnya UMNO terus istiqamah dengan Islam Hadhari. Apabila dasar itu tidak laku dan menguntungkan UMNO, Najib mari dengan dasar 1Malaysia pula. Ini bermakna Islam bagi UMNO hanya ikut cita rasa pemimpin sahaja. Inikah caranya parti yang mendakwa diri sebagai pembela Islam? Siapakah yang mempergunakan Islam untuk kepentingan politik?

Kesimpulannya, rakyat jangan mudah dikelirukan oleh pemimpin yang takut tumbang disebabkan dosa-dosa rasuah dan jenayah mereka. Dalam mendakwa diri sebagai pejuang Islam, merekalah penyubur budaya rasuah dalam parti dan Negara. Dalam mendakwa PAS ada 7 dosa besar, mereka memakai rantai dan terkinja-kinja dengan Gangnam style. Tak mampukah ulama UMNO menyenaraikan pula  7 dosa besar pemimpin mereka?

Ingat tuan-puan, orang PAS dalam memperjuangkan dasar Islam, ada yang terbunuh di Memali dan Lubuk Merbau. Ada yang dinafikan bantuan dan kenaikan pangkat kerana istiqamah dengan Islam. Ada yang di-ISA-kan. Ada yang ditukarkan ke Sabah dan Sarawak. PAS pernah tinggal 2 batu nisan yakni 2 kerusi Parlimen. Semuanya orang PAS pernah tanggung. Adakah PAS mengubah dasar Islamnya sampai hari ini?  Mengapa berterusan untuk membebalkan diri dengan mendakwa PAS mempergunakan Islam?

No comments:

Post a Comment